2012. április 4., szerda

NAGYPÉNTEK - HÚSVÉT

A kisváros plébánosa húsvét reggelén a zsúfolt templomban felment a szószékre prédikálni. Egy rozsdás, rozoga madárkalitkát vitt magával, és letette a szószék párkányára. Meglepődve és kíváncsian várták a hívek, mi fog történni.
A plébános elkezdte prédikációját:
„ Amikor tegnap végigmentem a főutcán, szembejött velem egy gyerek, kezében lóbálta ezt a kalitkát. Az alján három kis madár lapult, reszketve a hidegtől és a félelemtől. Megállítottam a gyereket, és megkérdeztem:
- Mit viszel magaddal?
- Csak ezt a három vacak madarat – felelte.
- Aztán mit akarsz csinálni velük?
- Hazaviszem őket, és szórakozom velük – felelte. –Feldühítem őket, kihúzom a tollaikat, egymás közötti viadalra uszítom őket. Élvezni fogom.
- De előbb-utóbb beleunsz majd, utána mit csinálsz velük?
- Ó, van otthon két macskánk – mondta a fiú -, azok szeretik a madárhúst. Megetetem őket velük.
Hallgattam egy kicsit, aztán megkérdeztem: 
- Fiam, mennyit kérsz a madarakért?
- Nem kellenek magának azok a madarak, atya. Hiszen csak szürke mezei madarak. Nem tudnak énekelni sem, még csak nem is szépek.
- Mennyit akarsz értük? – kérdeztem ismét
A fiú végignézett rajtam, mintha megbolondultam volna, aztán kivágta: háromezret.
Kivettem a zsebemből a pénzt, és odaadtam neki. A fiú letette a kalitkát a földre, és egy pillanat alatt eltűnt. Én felemeltem a kalitkát, elvittem a közeli parkba, és ott szabadon engedtem a madarakat.”
Miután a plébános elmondta a kalitka történetét, rögtön egy másik történetbe kezdett.
„ Egy nap a Sátán és Jézus között párbeszéd folyt. A Sátán éppen így dicsekedett:
- Az egész emberiséget a kezem közé kaparintottam. Csapdát állítottam nekik, olyan csalétekkel, amelynek nem tudnak ellenállni. Mind az enyém lesz!
- Mit fogsz velük csinálni?- kérdezte Jézus.
- Szórakozni fogok velük. Megtanítom őket, hogyan házasodjanak és hogyan váljanak el egymástól; feldühítem őket, megtanítom, hogyan gyűlöljék, kínozzák egymást; hogy részegeskedjenek, kábítózzanak; hogy találjanak fel fegyvereket és bombákat, és öljék egymást. Nagyon fogom élvezni! – mondta a Sátán.
- Mit csinálsz majd velük, ha eleged lesz a játékból?
- Megölöm őket! – felelte a Sátán.
- Mennyit kérsz értük? – érdeklődött tovább Jézus.
- Nem kellenek neked azok az emberek! Nem jók azok semmire! Megveszed őket, ők pedig csak gyűlölni fognak. Leköpnek, megátkoznak és megölnek. Nem kellenek ők neked!
- Mennyit kérsz? – kérdezte újból Jézus. A Sátán végignézett Jézuson, és megvető gúnnyal mondta:
- A véredet, az összes könnyedet, és az egész életedet! Jézus így szólt:
- Megegyeztünk!- aztán kifizette az árat….”
Ezzel a plébános fogta a kalitkát, és lement szószékről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése